fredag 15 april 2011

Morgon

Hon var vaken idag när jag gick. Grät gjorde hon. Det kan ha varit för att hon var trött, men hon blev ledsen när jag lämnade rummet. Såklart så var jag ju tvungen att titta in ett antal gånger. Ammade lite och det gjorde henne lugnare. Men innan jag gick lät det väl så här.

- UÄÄHHY
- vart är mamma? (Alex)
- UHHÄÄÄÄÄÄ

Jag hoppar in.
- DÄR ÄR MAMMA (Alex)

Hon asgarvar och sprattlar med benen som hon brukar göra och krålar mot mig. Så där håller vi på ett tag, det gick bra. Hon blev trött om inte annat. Vet inte i vilken pedagogik denna teknik ingår.

1 kommentar:

  1. När min minsting var liten och skulle lämnas på dagis så grät han, och det gjorde hans mamma också, varje gång. När jag kom till jobbet, så ringde jag och frågade hur det gått. Allt hade gått bra, han lekte, puh!

    SvaraRadera