torsdag 14 april 2011

11.56

Tatueringar. att detta bläck fortfarande är så upprörande. "gör bara sådant du kan täcka över, gör inte för stort, för mycket, hur ska det se ut när du blir äldre, du ser kriminell ut, du kan ångra dig.. osv" Visst är det så att man ska kanske inte göra en alldeles för stor när du är på fyllan på semester orten. Men det är minnen. Personligen tycker jag att det borde vara upp till var och en. Men så är det ju inte, det är väldigt sällan någon är helt fördomsfri.


Det kanske mest är, tyvärr, "den äldre generationen" som har fördomarna kvar kring tatueringar. Det var ju en pensionerad politiker i en liten stad i Sverige som hade anmält en lärare till skolnämden, för att han tyckte personen i fråga inte var en bra förebild baserat på hur han såg ut.


Det är ju så det är, det är ju bara att konstatera. Tycker att det är lite roligt att lyssna på vilda diskussioner kring detta ämne. En väldigt kär person till mig hade senast vi pratade om det kommit fram till att det måste ju vara för att dom vill se rika ut. Det är ju så dyrt.

Men jag kan säga att tatueringar är fortfarande fint trots att man blir äldre. Jag tycker att det är lika fint och lika spännande. Kan ju vara så att det är för att min farfar är en gammal sjöman och för mig är det förknippat med trygghet och intressant historia.




Så jag säger tyck vad du vill, men är det någonting som någon kan bli sårad av eller att det till och riskerar deras jobb eller dyligt håll det för dig själv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar