söndag 6 mars 2011

Rockigt värre

Började fnissa lite för mig själv när jag fick syn på den här bilden. Den fick mig att minnas. Minnas hur jag gjorde min första (och ja, enda) tatuering.

Jag och Debora bodde själva för första gången. I vårat fina(?) crib, en hel stor våning ovanför en senil gubbe på skönsberg. Grannarna var läkare och fin folk i sina villor. Vi hade varken egen dusch och såklart inte heller tvättmaskin. Mer om det någon annan gång. Eller vi kanske hade flyttat till den andra lägenheten då.. Äh till sak.

Vi hade haft besök av en vän till Debora som skulle tatuera sig, hon skulle iväg så jag fick följa med. Väl där började jag.

-Åh jag skulle också vilja tatuera mig..

-Vi har en tid imorgon.

-öhhh ok (med darrande röst)

Ne ok samtalet gick säkerligen inte till exakt sådär, men dagen efter skulle jag gadda mig. Ingen aning vad jag skulle göra.

Kommer dit, kommer fram till att jag ska ha ett kinatecken på höften (tufft va?). Frågar tatueraren vilket tecken han tycker.

- Ja du är ju född i tigerns år, så det är ju någonting som du kan stå för hela livet.

-ok

Väl där inne, eftersom den ska sitta på höften måste ju byxor knäppas upp och dras ner GANSKA lång. Tvättrutin var ju inget man hade fått på den tiden (inte nu heller). I brist på annat hade jag ett par av mina bröders läderlappen kalsonger, hur fan dom har hamnat hos mig och varför jag väljer att ha på mig dom kan jag fortfarande skratta åt. Men fan vad fin jag tyckte att jag blev med min tatuering.

Vad rock´n´roll det var. Han var svarthårig, peircad att tatuerad och spelade en ny platta av Backyard Babies. Jag var i en helt ny värld. Glömde rätt fort att jag hade barnkallingar på mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar