tisdag 29 mars 2011

13.28


Alma hjälper mig skriva cv, jag har hört att hon är tidig

Nu har jag varit på ett jobbcoach möte, i grupp. Gruppen var jätte trevlig, klickade direkt med en snubbe som pratade mycket. Han hade långt hår, lugg och brukade lajva (man klär ut sig och spelar teater i skogen, utan manus, det ända som finns är olika regler och de olika karaktärerna).

Men i övrigt gillade jag de inte, våran coach jobbade också som säljare vilket märktes. Fokusen låg mer på hur mycket man skulle göra "sök 5 jobb i veckan", än på personlig utveckling. Visst det kanske ändras efter de personliga mötet, men just nu känns det inte bra alls. Jag var ju mer intresserad av hur man kan förbättra cv´t, och hitta jobb som inte 400 till söker bara för att söka, utan ett som passar mig.

Men jag har ju en timvikarie tjänst så jag är ju inte desperat heller. Men hon borde ju få upp suget att vilja jobba och bygga upp självkänslan hos dom som har varit arbetslösa en längre tid. Jag tror det är viktigare, än att söka 5 jobb och fortsätta bli nekad. Men det kanske inte är så lätt. Hon har nog koll. (hon ringde precis, det blir nog bättre än mitt första intryck, jag hakade nog bara upp mig och blev stressad i onödan).

Helst av allt vill jag ju jobba helt och mer där jag är nu. Där trivs jag jätte bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar