söndag 13 februari 2011

Barnvakt.



Mamma dricker vin

Superfin lampa på Asken.


Igår kväll var det första gången jag och Alex kunde gå ut tillsammans. Så mysigt, vi behövde det verkligen. Det blev en hel kväll med först middag på min absoluta favorit restaurang just nu. Asken i norrköping. Exklusiv husman och trevlig personal. Sen blev det drinkar på Indra, gött. Och till och med nattklubb vidare till Hugo. En helt underbar kväll med min man.

Det gör jag gärna om snart. Har till och med lite bakfylla idag med lite ångest och hela kittet. Men till och med det känns underbart.

Det är dock lite jobbigt att inte kunna amma, vill pumpa ut lite först. Känner mig lite som "en dålig mamma" som inte hellre spenderar varje minut för min dotter. Fast jag anser att det bara är sunt känns det jobbigt. Hörde om en hippie föreläsare som ansåg att man ska vara ifrån sitt barn en kväll i veckan, en helg i månaden och en vecka om året. Tror också att man samlar på sig energi och blir bättre. Måste bara intala mig det i bakfyllan.

1 kommentar:

  1. Mysigt! Hur ska man kunna ta hand om och finnas till för sina små om man inte får fylla på energi och ta hand om bara sig själv och varandra en stund då och då ;)
    Kram till er!

    SvaraRadera