fredag 12 november 2010

Vi hade besök av en doktor på bvc sist vi var där. Allt var som det skulle och till och med utbrast våran barnmoska.
-oh vad stark hon är.
När doktorn lyfte henne för en flygande övning, eller hur man ska förklara det. Då blir man stolt. Nästa gång blir det vaccination. Läskigt.
Farmor och Farfar till Alma var här och hälsade på idag. Jag hade sovit hela förmiddagen för jag var så trött, vet inte varför, men nu är jag pigg och har till och med målat hennes rum.
De tog med en jättegod chokladkaka, satt och myste med Alma som hade jättekul! På söndag ska vi en sväng till Alex morfar som fortfarande inte har träffat henne. Det blir jätte mysigt.

Gud vad man använder orden mysigt och trevligt och underbart etc, men jag kan inte rå för det. Känns ibland som en helt underbar bubbla man befinner sig i. Snacka om att man förändras när man får barn, man är samma person fast lugnare och mer stabil. Det känns bra! Har fått höra så många gånger att jag har blivit mognare.
Jag tror dock att jag alltid har varit mogen, (mer eller mindre) men man behöver inte använda det på samma sätt när man är singel och inte har någon annan att ta ansvar för än sig själv.
Jag tror inte många sköter sig exemplariskt när man en ensam. Hur många skiter i att laga middag när man är gräsänkling t.ex. då duger fil och flingor framför tv´n perfekt. inte många beter sig som Roland i torsk på tallin direkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar