fredag 12 november 2010

22.38

Jag märker inte bara förändring hos henne utan också hos mig själv. Är inte alls lika skör som i början, man går mer och mer in i rollen som mamma och beskyddare. Starkare för varje dag, är också skönt att min och Alex relation bara blir bättre.
Men man måste ju inse att man aldrig är fullärd när det gäller barn. Alla är individer och kommer ta egna beslut. Som min moster sa.
-jag är också nybörjare, precis när man tror att man vet vad det handlar om så kommer en tvärvändning.

Man får helt enkelt ta en dag i taget, försöka lära sig av misstag och njuta av allt som kommer.

1 kommentar:

  1. Så fint skrivet! Visst är det som du säger, man växer hela tiden och är aldrig "färdig" i sitt lärande, men samtidigt starkare för varje dag.
    Sedan jag blivit mamma tar jag verkligen inte åt mig av "ledsamheter" på samma sätt som jag kunde göra tidigare. Man vet vad som är viktigt på riktigt, liksom...

    SvaraRadera