måndag 27 september 2010

Idag har jag på ett äkta Linda manér lyckats börja i en babygrupp. Gick till bvc, var i tid och hade alla papper med för en gång skull.

Konstigt tänker jag när jag kommer dit. Mycket folk och stolarna står i en ring i väntrummet.. hm.. Ja ja.. Hejjar glatt och sätter mig fundersamt ner. Det droppar in mer bäbisar, alla i ungefär samma ålder. Inte som Alma utan som varandra. Hmm.. har jag missat att det skulle vara möte..

Jag sitter kvar och min barnmorska kommer ut
med sin kollega och hälsar alla välkomna. Hm.. Jag och hon tittar fundersamt på varandra och ler. Inser att när alla presenterar sig att deras barn är födda i juli/juni. Ja ok, om jag har missat att det är möte. Men det var super trevligt, är lite reserverad i början eftersom jag anade att något var fel. Men tänkte sen att det kanske är ett litet bvc och de är de ända spädbarnen i området.

Väger och mäter Alma efter träffen och jag och barnmorskan får oss ett gott skratt. Jag hade helt enkelt tagit fel dag och lyckats pricka in samma tid och dag som deras babyträff för dom som är ca 3mån. Jag skulle igentligen dit imorgon. Men jag fick gärna fortsätta i den gruppen, jag trivdes så det gör jag gärna. Alma får umgås med de äldre kidsen och jag med de trevliga mammorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar