torsdag 30 september 2010

22.12

Bruden är duktig och lyfter så fint på huvudet. Vi åkte även en liten omväg tillbaka hem. Nämligen genom Örebro, kontrasten var brutal. Vi hälsade på Alex vän, sambo och 4mån bäbis. I en liten stuga på landet, supermysig med gammal spis och hela kitet. De höll på att renovera och hade tidigare haft mulltoa, det var byggt på 1800talet. Men verkligen supermysigt och långt ifrån stureplan.

Vi blev bjuden på middag och pratade och mös. Hon berättade bla att man skulle skriva ner hur barnen utvecklas för man glömmer så fort. Ska väl köpa mig en sån fin bok till henne där man skriver ner lite, men så länge skriver jag här.
Hon har tidigt lyft nacken, (började redan några dagar gammal när hon låg på Alex bröst) orkar inte allt för länge men känns väldigt stabil ändå. Hon har börjat fästa blicken och ibland kan man faktiskt skymta ett leénde och skratt.

Så duktig, idag har jag varit jävligt trött dock. Hon har varit vaken och orolig, speciellt nu på em/kvällen. Skriker och vrider sig, tror hon har lite magknip stackarn. Man blir så hjälplös, skönt att Alex är nära och kan lasta av. Speciellt när jag har så ont i ryggen av att jag sitter/ligger dåligt när jag ammat. Tycker så synd om henne. Hoppas hon somnar i vagnen nu när Alex gick till konsum. Han ska iväg och spela lite poker, men tror både jag och han behöver det. Ibland behöver man andas, speciellt när man är trött och missuppfattar varandra. Funderar på att börja ge henne ersättning, dels för att jag och Alex kan dela på matningen och dels för att man vet att hon får i sig rätt mängd mat och på lite fastare tider. Har blivit så stressigt när hon inte går upp i vikt och jag måste försöka väcka henne för att mata henne varannan timme. Ibland går det ibland inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar