fredag 23 april 2010

10.57

Har varit vaken i 2timmar redan. Fick pussa Alex hej då innan han gick till jobbet följt av ett "Jag kommer sakna dig..." Helt ärligt satt jag med gråten i halsen när han gick. Kände väl på mig att dagen inte skulle bli som jag ville. Pengar... Som jag absolut älskar när det finns mycket av. Men just nu är det tungt. Ikassokrav och övertrasserade kredit kort biter mig i röven. Det gick ju superbra när jag jobbade. När jag hade en inkomst och kunde spendera därefter. Utan tanke på en morgondag. Nu. Nu har jag ingen koll och min man får lida för mina misstag och det känns inte kul. Jag vet att det säkert kommer jämna ut sig och att jag betalade räkningarna förra månaden. Men att inte veta hur mycket jag får känns inte kul. Att han inte får gå ut och spendera sin första lön gör mig så ledsen. Vet inte hur jag ska lösa det. Lån, lån, lån. De bara byggs upp till något slags luftslott. Hade verkligen hoppats på en skön weekend i Sthlm med mina tjejer, men med den här klumpen i magen känns det inte som jag kan fokusera på att umgås. Att mina tankar kommer vandra iväg. Kanske iaf kan vänta med att åka upp tills på lördag. Vet inte, en vecka hos mamma sen kanske kan höja min motivation och inte bara fastna.


The Kid har gjort en massa kullerbyttor och sparkar hos mig inatt. Det är en väldigt besynnerlig upplevelse. En liten Alien. Men tanken på den lilla fick mig att le lite iaf. Det kan ju bara bli bättre. Jag är ju iaf inte hos kronofogden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar