måndag 25 oktober 2010

23.42

Av någon anledning kände jag för att fira idag. Har inte tagit mig tid och riktigt fatta hur duktig jag har varit. Hade en sådan grym bubblande lyckokänsla i magen. Fick en flaska rosé champange av en vän efter jag födde Alma. Den har legat och väntat i kylen och just idag, en helt vanlig solig höstdag fick bli anledning att fira. Fira att vi har världens finaste dotter. Man borde fira saker oftare tycker jag. Det kändes fint, dock gick det rakt upp i huvudet så efter ett glas (lite mindre till och med) gav jag upp. Hade förvisso inte tänkt dricka så mycket mer eftersom jag ammar. Men det gick inte mer. Nu ligger jag med uppknäppta byxor (får iaf igen dom, stlk 27, inte riktigt där jag vill vara än) i soffan med en man på poker och en sovande Alma. Det vackraste som finns. Alma alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar