lördag 17 juli 2010

13.41

Idag regnar det. Det behövdes. Allt grönt hade blivit brunt. Själv ville jag bara ut och springa i regnet och hoppa i vattenpölar. Så mysigt. Gillar solen också, men omväxling förnöjer. Det är fortfarande jätte varmt. Idag har underbara chuckie fest i Tranås. Önskar jag kunde komma. Hade varit kul. Hennes vänner och hon är underbara.

Märker att jag har börjat läsa på mer om graviditeten och till och med om förlossningen. Jag som har varit livrädd att ens prata om den. Har inte velat höra varken negativa eller positiva historier utan bara hoppas på att det går bra. Men nu har jag märkt att jag hittat en fokus jag inte trodde fanns. Tror att jag hittar någon slags styrka i mormors bortgång, jag vill bara lägga alla känslor och vända till något bra. Däremot börjar jag bli orolig att jag ska föda innan datumet är satt. Har inte tid. Eller värst av allt, på tåget till sundsvall. Vill ju att Alex ska vara med. Och eftersom han inte får ta ledigt mer från jobbet blir det att jag får åka själv till begravningen. Hela min familj är ju såklart med. Men han är ju min nya familj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar