söndag 30 maj 2010

Diggilistan är på radion, underbara hatade söndag. Men såklart även morsdag! Har varit och handlat massa gott. Vi får nämligen besök idag av Alex mor och far, syster och hennes lille son. Så Idag ska jag ge mig på att koka porterstek! Köpte även lite fina snittblommor, det är så fint och det luktar så gott. Synd att man inte kan plocka liljekonvalj här i närheten för den är ju helt underbar.


Har haft min Maria här på besök från Göteborg. Det var jätte mysigt. Man uppskattar det otroligt mycket, det är ju inte en kort väg direkt. Vi åkte över dagen till stockholm och bara gick runt. Mitt lokalsinne är dock åt helvete har jag märkt. haha. Jag sa nog att varenda butik låg på drottningatan. Åt lunch med Josse som var precis hemkommen och brun från Canne och nice. Hur mysigt som helst verkade det ha varit. Ska bli skönt att inte vara gravid längre, men nu är det inte långt kvar.

Vi bakade en jättegod cheescake och kollade shlager. Ne mys sammanfattar det hela. Vi hade dock väldigt svårt att sova både jag och Maria. Men så fort jag får lön måste jag hälsa på henne i underbara göteborg. Och såklart alla andra jag inte träffat men saknar. Var ju där senast i December... Hemskt.. Tiden går fort!

Har promenerat en del till hageby där min man jobbar. De här lägenheterna ligger mitt i betongen. En liten oas mitt bland vanliga trista lägenheter och köpcentrum. Så gulligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar