fredag 26 augusti 2011

Styrdans utanför slottet

vindrickande med Midnattslopp-show


Gratis Karma-free Mat av HareKrishna grupp





Många brukar fråga mig varför jag vill bo i en större stad. Vad är det för fel på Norrköping. Norrköping är en stor stad.
Missförstå mig rätt nu, Norrköping är helt underbart vackert. Med promenaderna och strömmen som går genom stan. Det finns absolut ett utbud för alla att roa sig, roliga event i stan, nära till naturen och trevliga människor. Så det är absolut INTE staden i sig eller människorna.
Men en större stad är ju inte helt otippat större, alltså med fler invånare, mer turister, och mer människor genererar inte heller helt otippat till fler idéer.

Det är det jag gillar, att stöta på någon som går med en hel sterioanläggning genom stan för att göra folk glad med musik. Att bara stöta på något helt otippat. Nu säger jag inte att sånt inte händer här (jävla patrioter ;) man måste ta hänsyn till )
men det händer inte lika ofta. I Göteborg räckte det ibland med att hoppa på spårvagnen för att bli på bättre humör. Kanske gick någon utklädd till alien över bron, eller så spelade någon fiol i vagnen, någon kanske skrattade med dig över vad som hördes utifrån eller vad en turist försökte förklara.

Något som också kunde vara skönt är att man inte känns ifrågasatt, nu kan det ju vara olika situatiationer det beror på kanske till och med otur. Men i och med att det bor fler "annorlunda" i en större stad, känns det som att man inte orkar bryr sig om vad andra gör, bli irriterad eller klaga på hur man är klädd etc. Jag gillar olika. Och den här staden. Men andra städer också. Kommer aldrig bli patriot. Kanske till världen, alla städer, byar, hålor är bra och roliga på sitt sätt. Punkt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar