onsdag 22 december 2010

Jul för mig är Umgås. Man spenderar tiden med dom man tycker om, äter god mat, dricker glögg och mörk öl. Tänder massa ljus och har på samma gamla traditionella jul musik som alltid. Men allt ska vara med mycket folk och mycket skratt. Har alltid känt så. Har inte familjen varit nära så vill jag vara med många vänner. Skulle till och med kunna tänka mig att gå upp i ottan, har blivit en riktig julknarkare. Kan slå på julplaylisten någon gång per år utöver vintern till och med.

Men nu när den snart är här känns det ändå lite jobbigt. Mest för att den inte alls blev som jag tänkt, allt tack vare väg-laget. Går runt här och försöker pynta så gott det går, men det känns bara vemodigt och ensamt. Det hade varit mycket roligare att göra det tillsammans med någon och drickandes varm glögg (eller kall).

Men det blir ju alltid vad man gör det till. Blir i alla fall uppesittar kväll imorgon (och kanske ett besök från några jag inte träffat på jävligt länge, så spännande). Julafton blir ute bland åkrarna och hästarna hos Alex familj så det blir ju mysigt, synd bara att man är så allergisk, men det har gått bra de senaste gångerna.

Hade också sett fram emot att gå ut (japp på krogen) med girlsen! FAN! Hade längtat efter att få göra sig fin och snacka massa skit, bara få umgås allihopa och sen gå ut med pompa och ståt på den folktätaste natten ute.

Men jaja vad är väl en bal på slottet....

2 kommentarer:

  1. God Jul lilla vännen. Hoppas ni fick en trevlig dag =). Skulle ni/du vilja komma till Stockholm och gå ut och roa er (eller bara vara) så får ni självklart bo här o lillan får mer än gärna stanna hemma hos tant Anneli =).

    God Julkram

    SvaraRadera
  2. Åh, förstår vad du menar! Har också blivit en mys och julknarkare sedan, speciellt sedan jag fått barn. Traditioner, mammas mat och familjärt umgänge har liksom återfått sin magi för mig.'

    Hoppas du ändå fick en härlig julhelg! Och om det nu inte blev som du tänkt dig kommer det ju många fler tillfällen ;)
    Kram

    SvaraRadera